Nieuws

training 3 juli 2015

Sporten en hitte: een onmogelijke combinatie? Neen, helemaal niet, maar slim sporten is dan de boodschap.
Voor zij die hun benen niet onder controle kunnen houden, lijkt het ons beter om bij deze extreme hoge temperaturen een zachte ondergrond te kiezen, in de schaduw, ver weg van de warme asfalt en de blakende zon.

Daarom spreken we op vrijdag 3 juli om 19:30 af op de parking aan Buggenhout Bos in plaats van aan het sportcomplex!

(parking De Groene Wandeling (Kasteelstraat 189); vanuit Peizegem op de rechterkant, net voor het begin van het bos)

Nog enkele goede tips die je kunnen helpen tijdens het sporten:

1. Pas je tempo en trainingsniveau aan.

2. Zorg dat je qua inspanning niet op de top van je kunnen zit, maar doe het rustig aan.

3. Bouw het langzaam op. Je lichaam went aan de warmte, dus aan het eind van de zomer kun je waarschijnlijk beter tegen de hitte dan op de eerste zomerse dagen.

4. Draag een wit petje of hoedje tegen de zon. Vermijd donkere kleuren, deze zorgen dat je hoofd juist eerder opwarmt.

5. Kies goed ventilerende kleding waar de wind doorheen kan en waarin je goed kunt zweten.

6. Drink veel en vóór dat je dorst hebt. Je verliest heel wat vocht en dit moet je op tijd aanvullen. Neem dus regelmatig een drinkpauze.

7. Kies liever geen koffie, thee of alcohol als dorstlesser, maar kies voor water of een aangelengde sportdrank. Met deze laatste vul je ook je tekort aan mineralen aan.

8. Last but not least: elke dag en elk lichaam is weer anders, dus er bestaat geen gulden regel. Gebruik altijd je gezond verstand en luister naar je lichaam.