Nieuws

STR 2016

Na het succes van de vorige edities, organiseren de gemeente en de Doorenlopers voor de 5e maal een cursus joggen in het kader van het “Start to Run®”-project van de Vlaamse Atletiekliga.

De Doorenlopers nemen, net zoals de vorige edities, de trainingen en de testafname op zich, de sportdienst zorgt voor de administratieve kant. Of we ons doel behalen, testen we op 31 mei tijdens Sportival@Merchtem.

Voor wie?

Je kan op je eigen niveau deelnemen:

° niveau 1: 0 tot 5 km,

° niveau 2: 5 tot 10 km,

° niveau 3: 10 tot 15 km

Prijs?

Inwoner Merchtem: 15 euro

Niet-inwoner Merchtem: 25 euro

Elke deelnemer ontvangt na inschrijving de loopgids Merchtem 2016 waar alle praktische informatie en verschillende looptips in staan vermeld.

Waar en wanneer?

Voor alle deelnemers is er een infoavond op 1 maart 2016 (19u30  raadzaal – gemeentehuis) waar alle praktische aspecten worden uitgelegd en ook tips worden meegegeven.

Je hebt tijdens deze infoavond ook de mogelijkheid om jouw vragen te stellen.

We trainen 3x/week, nl. op maandag, woensdag en vrijdag, telkens om 19u30.

De eerste training gaat door op maandag 14 maart 2016.

We verzamelen bij de trainingen altijd aan het gebouw van het sportcomplex (J. Stallaertstraat 10).

De beginners zullen meestal ter plaatse blijven (Finse piste of ander terrein op het sportcomplex), de meer geoefende lopers zoeken vaak de kleine wegen in Merchtem of buurgemeenten op.

Ook volgende data alvast te noteren:

* Ontbijtrun op zondag 24/04/16
* Of we ons doel behalen, testen we op woensdag 25/05/16.
* Diploma’s worden uitgereikt op zaterdag 28/05/16.

Tips!

– Een medisch attest is aangeraden. Ga dus snel even langs je huisarts om te onderzoeken of je lichamelijk geschikt bent om deel te nemen.

– De meeste mutualiteiten voorzien een tegemoetkoming in het kader van sport. Check even met jouw kantoor wat er mogelijk is.

– Om je doel te behalen, verwachten we toch dat je minstens 2x per week mee traint. Maar geen nood als je niet aanwezig kan zijn: lopen kan je waar en wanneer je maar wil! Je kan dan met andere woorden op eigen intiatief trainen.

– Voorzie steeds fluovestje, muts, handschoenen en regenjas.

– Goede loopschoenen zijn ook van belang om kwetsuren te vermijden!